Mijn werkwijze in therapie

Mijn werkwijze: u kunt mij bellen/berichten (zie contact & openingstijden). Voor het slagen van de behandeling is onze werkrelatie belangrijk, in een telefonisch gesprek maken we daarom eerst kennis. Dan volgen aanmelding, intake, behandeling en afsluiting. Mijn stijl:  ik ben geduldig, respectvol en prikkelend.

Zonodig kan ik u ook via beeldbellen zien.

Eerste afspraak? U kunt zich bij de receptie melden. Neemt u dan geldige ID mee, net als uw verzekeringspas.

In een behandelplan leg ik vast hoe ik u zal helpen en hoe we na afloop kunnen vaststellen of onze opzet geslaagd is. Tijdens de behandeling evalueren we geregeld. Bent u niet tevreden over de behandeling? Dan wil ik u vragen om dat met me te bespreken. Mocht u na dit gesprek nog zitten met vragen of klachten over de behandeling dan kunt u gebruik maken van de zgn. ‘klachtenregeling volwassenen’. Deze wordt gecoördineerd door een onafhankelijk klachtenfunctionaris.  U vindt alle informatie hierover hier. Voor patiënten van Praktijk Zilverreiger waarbij 1Np betrokken is (u hebt u bij mij aangemeld via 1Np) klikt u hier.

Praktijk Zilverreiger mijn werkwijze in therapie

Fotocredits Chris Steeman photography

Misschien weet u al dat er verschillende soorten therapie zijn? De therapie die ik toepas varieert met het soort klacht en uw karakteristieken, maar is altijd wetenschappelijk onderbouwd (voor details zie kwaliteit).  Filosofie, religie en zingeving krijgen zonodig ook een plek in de behandeling. Een voorbeeld van hoe therapie in de praktijk werkt ziet u onderaan deze pagina.

Iets over de wachttijden: als er een wachttijd is en u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen). De huidige wachttijd is 13 weken (deze krijgt maandelijks een update op deze site en kan daarom lager of hoger zijn).